Årets ungleder

25. May 2022

Benjamin Østergaard Poulsen
Benjamin er 15 år og indstillet af bestyrelsen i Thisted IK.

Han har i en meget ung alder alle-rede opnået masser af trænererfaring gennem sit arbejde i håndboldklubben og er en af klubbens absolut største ildsjæle og mest engagerede medlemmer.

Benjamin startede som ungtræner i 2018, hvor han spurgte om lov til at hjælpe med at træne sin lillebror i håndbold.

Benjamin tog senere DGI-kurset – Unge i front og JHF’s grundmodul til børnetræneruddannelsen. I sommers var han desuden med som ungtræner på klubbens håndboldskole. Ift. træning bruger han meget tid på forberedelse. Han søger inspiration, bl.a. ved DHF til både opvarmning og alderssvarende træningsøvelser. Han udvælger også musik, der passer til opvarmningen.

Til børne-hjemmebanestævner forbereder og står han for fælles opvarmning. Benjamin møder op til alle arrangementer i Thisted IK. Han nyder at være en del af fællesskabet, og han går ikke hjem, før der er ryddet op.